fredag 7 oktober 2011

möblerna!

I går kom Precious, Duncan och lille Sibusiso och hjälpte mig att bygga möblerna.
Det var en lång, intensiv och jätterolig dag.
Vi började med att sortera upp all kartong efter storlek, för att se om det fanns tillräckligt mycket av samma storlek för att göra några pallar. Två stycken blev helt "perfekta".
Jag jobbade mest på pallarna och Duncan var bordsansvarig. Precious hjälpte till överallt och Sibusiso också :)
Vi gick och åt lunch här nere på teatern, pratade ganska mycket och hade trevligt. De bjöd mig till deras kyrka på lördag.
De var även intresserade av mina andra projekt i ateljén, inspekterade dem och tyckte de var bra och kul idéer.

När vi var färdiga vid halv fyratiden kom Klara och Vicky och tittade in och provsatt.
Enda problemet nu är att bordet är för stort för att få ut ur ateljén.... så jag får splitta det i två delar för transport upp till Appollonia.
Jag mår asbra! Det känns otroligt kul att det fungerade och gick så fort. Samt att jag fått nya bekanta som jag kan lita på. De sa också att de tyckte det vart ett roligt samarbete och att de gärna skulle jobbat vidare med mig om jag inte skulle åka hem snart.

På kvällen var vi hemma hos Vicky en sväng, sedan drog vi tillsammans till Arts on Main på vernissage av Abdulrazaq Awofesos utställning (Vicky extraknäcker som assistent åt honom) samt gick på den kvällsöppna marknaden och konsert. Toppenavslutning på en sån fin dag.
Bild nedan av Abdulrazaqs installation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar